Fengsel vs. Sivilisasjon

Jeg ble lagt inn på skjermaavdeling, det er vanlig “prosedyre” de første 24 timene. De forventer jo det verste for å sikre seg, så etter man har vært under tilsyn der i et døgn og forholdt seg passe rolig får man som regel komme over på “stuesiden” hvis det passer seg bedre, men det er jo selvfølgelig individuelt.

 

Da jeg snakket med legen første dagen og fortalte han at jeg bare blir mere syk av å være under de ville tilstandene og i det fengselet på skjerma, LOVTE han meg at jeg skulle få flytte over til sivilisasjon på stuesiden innen 24 timer…

…På gunn av plassmangel sitter jeg her enda…

Personlig mener jeg at en lege bør være forsiktig med å love slike ting til en pasient, på grunn av pasientens skuffelse (sorry det litt for voksne språket der, men jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle formulere meg). Jeg skjønner jo at jeg ikke kan komme over når alternativet var å sove i gangen på andre siden, men hallo! Drit i å lov meg det da.

 

Skjerma

Skjerma avdeling på Blakstad er for de som er skikkelig syke(psykoser osv). Det er èn gang med hvite vegger, og en liten krok med stue. Alt er selvfølgelig oversiktlig fra ca. 2 vinkler og ALT er låst. Jeg må spørre om å kaste søpla mi, få en klut, dusje osv. Det eneste vi har tilgang til er vann, kaffe, aviser, en kortstokk, en fastlåst tv i plastikk og et innrøyka røykerom. Rommene inneholder fint lite: seng, skap (som må låses hvis du putter noe i det), et bord og en stol og det lukter helt sterilt. Eller urin i mitt tilfelle… Så skikkelig flaks har jeg hatt!

 

Men Skjerma er jo selvfølgelig er veldig bra alternativ for folk som virkelig trenger det på den måten. Jeg venter bare VELDIG på å komme meg over på stuesiden!!

Røykerommet

 

Ligtheren..

 

 

Spørsmål?

 

-God bedring<3

2 kommentarer
    1. Ninoooo!! jeg savner deg.. jeg håper alt ordner seg fort! og at du kommer på rett spor igjen. tenker på deg. håper du vet det. si ifra om du vil ha besøk så kommer jeg gjerne! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg