Menneskets storhet ligger i det å kunne reise seg igjen

(Skrevet 18.8.2010)

Det var et nederlag å legges inn igjen, og særlig på tvang.. Men jeg merker jeg har kommet lenger! Jeg klarer å reflektere over ting og svare klart på hva jeg ønsker av behandlig og hva som funker for meg. Bare det at jeg vil ut og fort på beina er ingen selvfølge for folk her inne (her møter du mye rart!). Men selvom jeg har en bipolar lidelse på papiret NEKTER jeg å legge meg ned og gi opp og bare si “sorry, jeg klarer ikke, for jeg har en bipolar lidelse”.

 

Planen videre var Sikta, men der er det dessverre fult, så da skal jeg bli her til over helgen også skal vi se da. På en måte synes jeg det er bedre for da har jeg ett sted å forholde meg til, istedet for å nok en gang begynne (nesten) på nytt der oppe. Det skal nok ikke bli lenge før jeg er ute og fit og fight! Jeg trenger bare litt hjelp for å komme meg dit.

 

 

Jeg fikk en kommentar på bloggen min her en dag av “smilefjes” som sa:

-Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

 

Jeg svarer fast bestemt at: Menneskets storhet ligger i det å kunne reise seg igjen

 

Og et lite tips til alle dere der ute som kanskje trenger hjelp en dag:) (Dette sitatet liker jeg veldig godt)

Det første skritt når du skal løse et problem er å fortelle noen om det.

-God bedring<3
5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg