Going up

Jeg har aldri vært flau over å ha gått til verken psykolog eller ha oppsøkt hjelp før. Tvert imot. Har heller villet skrive om det, snakke om det for å gjøre det mindre tabubelagt. Men å ringe tips og måtte dra til livskrisehjelpen på legevakten igår. Det var flaut… og det er ikke mindre flaut å skrive det her, men det er en opplevelse som MÅ deles!

Men når ikke pensjonisten av en psykolog kan hjelpe meg, og ting ikke er som det skal må jeg jo oppsøke hjelp et sted, og det var det som var alternativet. Har forresten bedt om å bytte psykolog idag, sa det var fordi jeg ønska en dame.. hihi!

Hun jeg møtte på legevakten var helt insane bra! Jeg gikk inn dit med 0 håp. Hvor motivert er du liksom til å snakke med en dame; en gang.. men jeg skal love deg, jeg gikk ut derfra nesten 30 kilo lettere. Nei, jeg har egentlig lagt på meg endel, men i sinnet.. Hun hadde merkelige metoder og hun fikk meg til å se på ting annerledes. Det var så rart, jeg gråt som et lite barn i nesten en time, men det hjalp. Men da jeg kom ut derfra var jeg nesten helbredet for en stund.

Hun sa en ting som betydde mye, men som jeg ikke klarer å tro på.. Hun sa at jeg kan bli frisk! Hvis jeg får bearbeidet all sorgen og sinnet jeg har i meg så kan jeg bli frisk en gang i fremtiden. Men jeg tenkte; “hvem skal bearbeide det med meg da? Jeg møter deg jo aldri igjen!”. (og bipolar er heller ikke en sykdom veldig mange blir frisk fra).

Da jeg la meg kl. 22.30 i går kveld tok jeg bare halv dose med dopet som jeg pleier å ta, for jeg følte meg så letta (altså sovemedisiner, egentlig vil jeg sove på egenhånd, men det er jo mye lettere å jukse). Det har jeg ikke gjort på 1 år. Medisinene virker etter ca. 1 time. Jeg sovna etter 30 min. Som vil si at jeg sovna av meg selv for første gang på evigheter!!! Som igjen betyr at timen på legevakten hos en merkelig dame som jeg kanskje aldri ser igjen hjalp meg utrolig mye.

Det tar nok noen dagen før jeg kommer meg helt opp igjen, men jeg skal nok klare det og jeg føler meg myyye bedre allerede idag! Men jeg kommer nok alltid til å ha med meg denne syke syke opplevelsen!! 😀

-God bedring til deg og.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg