Livet er verdifult

Livet er for verdifult til å kaste det bort!

Du er for verdifull til å kastes bort!


Du vet väl om att du är värdefull
Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
För ingen annan är som du
Det finns alltför många som vill tala om
Att du bör vara si och så
Gud Moder själv, hon accepterar dej ändå
Och det kan du lita på.
Du passar in i själva skapelsen
Det finns en uppgift just för dej
Men du är fri att göra vad du vill med den
Säga ja eller nej
Du vet väl om att du är värdefull
Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
För ingen annan är som du

 

 

Noen verdier i mitt liv:

– Kjøre bil

– Familie

– Folkehøgskole

– Sol

– Gode dager

 

 

– Venner

– Søster

– God mat

– Byen

– Fin utsikt

– Singstar

– Gode ord og sitater

– Bra flmer

– Senga mi

– Musikk

– Barn

– Gjøre gode ting for andre

 

 

– Nå mål i livet

– Følge andre på veien

– Strikke

– Lære nye ting

 

 

– Dele ting med andre

– Møte nye mennesker

– Hjelpe andre

– Gå turer

– Mikrofoner

– Oppnå noe

– Spille spill

– Ha det kjekt

– Latter

– Glede

– Masse masse mer!

 

Hva er verdifult for deg? Hva gjør livet ditt verdt å leve? Du gjør ditt eget liv verdt å leve.. Ingen kan gjøre livet ditt verdifullt for deg. Du må finne dine egne verdier!

Merker at dette er skikkelig klisje, men jeg kom til å tenke på det og måtte bare skrive det. For det er jo litt sånn det er.

 

Hvis jeg er deppa en dag og tenker at livet ikke er verdt å leve… Så må jeg gjøre det verdt å leve, da. Gjøre de tingene jeg vanligvis liker å gjøre. Se på gode serier, skrive, omgås venner og gjøre andre ting som gjør jeg glad.

Det kan være vankelig, men jeg prøver å finne mine teknikker for å “overleve”.

Hva er verdifult i ditt liv?

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg