Avholds

Ikveld er ca. 60% av Solborg ute på byen. Jeg skulle gjerne vært med, og det var faktsik planen. Men jeg har begynt på en ny medisin.. Litium heter den og er den mest vanlige innenfor stemningslidelser. Problemet er at jeg ikke kan blande den med alkohol.

Jeg spurte legen sånn tilfeldig på onsdag og svaret var tverdt nei. Jeg kverulerte litt og vi kom frem til at jeg kunne drikke en øl eller et halvt glass vin. “Hva med sprit da?” “Nei.” (det er det eneste jeg liker)

Skal jeg liksom leve hele resten av livet mitt som avholds? Jeg har ikke tenkt så mye ennå over hvordan jeg skal forholde meg til saken, men jeg skal oppdatere når jeg har tenkt nøyere over det. Akkurat nå synes jeg bare det er sykt kjipt og ikke kunne være ute på byen sammen med de andre.

Til dere som lurer: Joda, selvfølgelig kan jeg dra på byen uten å drikke, men jeg må jo si at det er litt av moroa med å dra på byen. Jeg er ikke så veldig glad i å se på folk være drita (det liker jeg ikke selvom jeg er berusa selv).

Det er vel ikke verdens undergang, jeg er ikke den som er mest på byen, men det hadde vært veldig greit å ha muligheten til å ta seg en drink hvertfall.

HELDIGVIS: Har det vært helt konge å være på skolen i kveld! Vi har spilt spill, fått boller og kakao og til og med lekt gjemsel! Det har vært superkos og været er jo ikke helt bra, så de på byen har det sikkert dritt uansett. Koseligste kvelden jeg har hatt på lenge, faktisk 🙂

– Fred ut

5 kommentarer
    1. Jeg gikk på den medisinen for 2 år siden ( den het noe annet men, var visst det samme bare annet merke:P) og da fikk jeg også beskjed om at jeg ikke kunne drikke, men så snakket jeg med en annen psykiater og da fant jeg ut at jeg måtte vente 12 timer fra jeg hadde tatt medisinen til jeg kunne drikke igjen:) det vil si at jeg kunne stå opp 6 ta medisinen også kunne jeg drikke etter 6 på kvelden:) du kan jo spørre om det:)!

    2. Det er selvføleglig ikke noe galt i å være avholds, Nino 😀
      om du ikke fikk fortalt deg det, så er jeg blitt det selv nå. Og det funker fett! Jeg drikker bare redbull istedet, og så kan jeg kjøre hjem<3
      Om du syns det blir for kjipt å leke med fulle mennesker, så prøv å få med deg noen andre som ikke skal drikke også, eller ring meg 😉
      Savner deg....håper du har det bra!
      Kleeeeeeeemm <3

    3. Hei Nina! 🙂
      jeg har samme diagnose som deg, og går også på litium. og jeg har fått en litt annderledes beskjed enn deg. jeg kan drikke, bare jeg ikke drikker alt for mye alt for ofte. og jeg har også tatt medisinen på kvelden når jeg drikker. men jeg vet ikke hva som er det lureste å gjøre. men jeg har ikke hatt noen problemer med å kombinere drikke og litium.
      jeg vil også si at du har en veldig fin og innholdsrik blogg! jeg tror mange kan lære litt av deg.
      du virker som en veldig sterk jente!!
      stå på, klem fra Charlotte!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg