Nytt liv

Jeg vil idag herved erklære meg selv et nytt og bedre menneske. Idag har jeg overlevd en uke med trening (3 dager), tur (2 dager), livsstyrke kurs og jeg, Nina Emilie, har idag laget stek med alt tilbehør og sjokoladepudding (ikke fra boks). Jeg føler meg bra. Og jeg gleder meg allerede til en ny uke med samme tempo. Humøret mitt har ikke vært så bra på lenge og matlysten når nye høyder (med begrensninger, selvfølgelig).

Denne livsstilen er veldig sunn for meg med Bipolar Lidelse, men jeg må selvfølgelig passe på at det ikke blir for mye slik at det bikker over til en mani. En “oppgave” om dagen er veldig sunt og jeg kjenner kroppen min reagerer veldig positivt på dette.

Grunnen til at jeg har fått det til så bra, med en skikkelig pangstart er fordi jeg er innlagt på en åpen døgnseksjon. Her skal jeg jobbe med akkurat dette med faste rutiner. En annen ting vi skal jobbe med er en ny utredning for å “fjerne” min andre diagnose som jeg fikk stilt tidligere i sommer, som jeg ikke var så veldig fornøyd med å få tilsendt i posten. I tillegg til dette skal vi justere medisinene mine. Jeg ønsker ikke stå på så mye medisiner, det er ikke det en 21 åring skal.

Så alt i alt skal jeg jobbe med å få til en mer “frisk” livsstil. Som jeg har sagt før så nekter jeg å legge meg ned, beklage meg over at jeg er syk og leve på trygd resten av livet. Jeg skal være Nina, jeg skal leve et godt liv. Men for å få til det må jeg ofre endel tid fremover for å nå det målet. Det føles godt å få hjelp til det.

Nina Emilie 🙂

6 kommentarer
    1. Håper alle diagnosene kommer seg til riktig sted nå, og at medisineringen blir riktig.
      Gleder meg masse til å høre fra deg når du har fått svar og slikt!
      Flinka;D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg