Fortid er fortid

God kveld.

Denne uken har jeg gått igjenom gamle journaler igjen (journal er det de ansatte på institusjoner, lege, sykehus, poliklinikk osv. skriver om deg). Dette for å finne litt mer ut av om jeg hadde noen tidligere tegn på bipolaritet. Og det kan jeg trygt si at jeg hadde. Det var heller ikke få. Faktisk, var det mange tegn i de yngre årene mine at jeg lurer veldig på hvorfor de ikke har utredet myye tidligere. Ut i fra min oppfattning av journalene er det mange ting som burde vekket mine mange behandlere fra drømmeland.

Det har vært tøft. Veldig tøft. Jeg har lest noe tidligere, men ikke fra de tidligste årene. Egentlig trodde jeg det skulle bli lettere å lese fra jeg var yngre, men sannheten er at jeg ikke husker de årene veldig godt selv. Et lite problem med det er at jeg drar med meg alt jeg leser inn i nå-tid. Det er en stor tabbe. Jeg glemmer at selvom jeg har hatt det sånn og slik tidligere behøver jeg ikke slite med akkurat de tingene nå. Mens jeg leser får jeg det bare værre og værre fordi jeg leser meg sykere og sykere og sliter med alt samtidig. Ikke det lureste i verden akkurat. 

Da jeg tok meg en liten pause fra lesingen i sted kom jeg meg plutselig tilbake i nå-tid og klarnet tankene. Det var da jeg kjente på kroppen at jeg faktisk ikke har det så værst akkurat nå. Det er et vanskelig skille når jeg leser om meg selv, alle relaterer seg jo litt uansett hva de leser. Jeg har nå lært at det ikke er så veldig sunt.

Dette har jeg lært idag:

– Fred ut

PS. Sjekk ut min lille side-blogg www.selgeblogg.blogg.no (du kan også trykke på linken).

1 kommentar
    1. Det er tøft å lese i journalen sin! Jeg begynte på det prosjektet i fjor, fikk sitte på pcen sammen med behandleren min og bare bla… (lettere enn å skrive ut alt). Det ble ikke så mye lesing, jeg innså at det kanskje ikke var så veldig nødvendig eller bra for meg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg