EN ting av gangen

Nå er jeg fri og har ansvaret i egne hender. Jeg jobber veldig mye med to ting. To viktige ting, som går mye inn i hverandre.

1. Ikke krisemaksimere ALT

2. Ta EN ting av gangen

Her kommer et eksempel: I går oppdaget vi at vi har fått sopp bak senga. Hodet mitt begynte å jobbe med en gang. Alt som måtte gjøres og ordnes tilknyttet til soppen. Kaste ut senga, forsikring, ny seng, fjerne soppen, tiltak for å fjerne den helt, blir vi syke, evnt. behandling, har det spredd seg, stoppe spredning osv.

Alt dette og mye mer fløy igjennom hodet mitt, rundt og rundt og lagde et totalt kaos. Jeg fikk erfare at det går an å ta en ting av gangen: Melde fra til huseier, fjerne soppen, vaske senga, legge oss. Resten må vi ta som det kommer. Det tenker jeg nå, men i momentet ble det fult kaos i hodet mitt.

Her klarte jeg å krisemaksimere OG ta alt på en gang – på samme tid. Sånne situasjoner er jeg i stadig vekk. Det sliter ut et hvilket som helst menneske.

 

Det er veldig mange småting jeg må få orden på i livet mitt før jeg klarer å fokusere 100% på å bli bedre fra depresjonen. Det dukker stadig opp nye småting. Noe av det kunne jeg nok klart meg uten, men så tenker jeg at; det er så lite, jeg kan vel gjøre det her.

Jeg må lære meg å skille ut det som er viktig og utsette det som er midre viktig. Akkurat nå er det mye viktig, desverre. Jeg må bare få det unnagjort og gå videre. Lister hjelper meg veldig mye. Jeg skriver mange “todo”-lister og sorterer dem fra viktig til uviktig.

Nå er jeg veldig klar for å gjøre alt som må gjøres og komme meg videre på den turbulente veien min.

NOTE TO SELF: IKKE KRISEMAKSIMERE ALT, TA EN TING AV GANGEN


Ha en fin kveld, herlige lesere

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg