Jobben min

God kveld, vakre mennesker!

Her kommer neste spørsmål midt i innspurten 16. mai. Jeg er sånn noenlude klar for morgendagen, men det store spørsmålet står fortsatt; hva skal jeg ha på meg?! Det kan ta hele kvelden å finne ut, og jeg er nok ikke den eneste med det “problemet”.

 

Jobber du, med hva i så fall?

Jeg jobber på Meny. Helt fra jeg var liten ønsket jeg på ett eller annet tidspunkt å sitte i kassa i en matbutikk. Ikke spør hvorfor, for det vet jeg ikke, men det var et lite mål jeg hadde for meg selv. Jeg ble ansatt der i februar i år.

 

Hvordan går det for deg å jobbe med din diagnose?

Da jeg startet hadde jeg en 100% stilling som ble alt for mye for meg. Så etter 1,5 måned på jobben ble jeg sykemeldt i 2 måneder. Nå er jeg tilbake, men i 50% stilling som til nå har gått veldig bra. Målet er etterhvert å jobbe 70%, men det må vi teste ut litt slik at dette ikke blir en ond sirkel. Jeg har stort sett holdt på sånn siden jeg startet å jobbe; jobber 100%, gjerne 150%, blir sykemeldt i lang tid, tilbake i 100% osv. Det er ikke noen god rytme. Først nå har jeg forstått det og begynt å prøve meg litt frem. Heldigvis har jeg en forståelsesfull sjef som jeg samarbeider godt med. Jeg har innsett at jeg er heldig som har det.

Jobben er perfekt for meg. Jeg kan bare gå på jobb, gjøre jobben min og dra hjem igjen. Jeg trenger ikke involvere meg mye psykisk, noe som er veldig sunt. I løpet av en uke har jeg mer enn nok å involvere meg i, så er slik jobb kunne ikke vært bedre. Selvfølgelig er det viktig å gi av seg selv. Jeg tenker mer på at jeg ikke brude jobbe i barnehage eller på skole NÅ, fordi jeg da måtte ha involvert meg mer i barna osv. Om et par år, når jeg er litt mer stabil kan jeg tenke meg å jobbe med ungdom. Vi får se hva tiden bringer.

//weheartit.com (redigert på iPhone)

Nå må jeg finne ut hva jeg skal ha på meg i morgen! Igjen, takk for at akkurat DU er innom bloggen min.

Ha en fortsatt fin kveld!

 

 

P.S. Jeg vil gjerne legge til her at jeg ikke jobber på Meny lengre, men som barnehagevikar. Les mer om det HER.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg