Boken min

Hei flotte folk!

Som dere kanskje har fått med dere har jeg lagt ut veldig mange spørsmål og svar de siste ukene. Dette er rett og slett fordi dere stiller viktige spørsmål som jeg mener at det er viktig å svare på. Samtidig som det er temaer som engasjerer meg veldig! De som har fulgt meg en stund ser kanskje også at jeg blogger en del mer og det er fordi jeg føler at jeg har masse å skrive om. Som selvfølgelig er fint. Så til alle mine kjære lesere; spørsmål om hva som helst mottas med takk!!

 

I kveld tenkte jeg å fortelle dere litt om boken min.

Jeg har skrevet en bok på ca. 100 sider som heter “Hei verden. Jeg er psykisk syk.” Utgangspunktet for boken er denne bloggen. Jeg har samlet sammen de viktigste blogginnleggene. Så har jeg tatt for meg ett og ett innlegg og skrevet om hva jeg tenkte på den tiden jeg skrev innlegget og hvordan jeg tenker annerledes nå. Hva jeg har lært. Så har jeg skrevet litt om pårørende og generelt om depresjon. I tillegg har jeg delt mange erfaringer i boken. Jeg ønsker at boken min skal kunne være et verktøy for psykisk syke og deres pårørende, og en kilde for “mannen i gata”, som hvem som helst kan lese for å forstå psykiatri bedre. Kanskje får du et annet bilde av psykisk syke etter å ha lest den? Den er skrevet i et forsøk på å få mer åpenhet rundt temaet psykiatri. Noen må starte og jeg gjør det mer enn gjerne!

Det er nakent og ærlig. Jeg er stolt av boken min.

//privat

 

Jeg startet på boken i en manisk episode. Jeg var veldig kreativ og ønsket et stort prosjekt å jobbe med. Jeg skrev i 18 timer i strekk. Senere fullførte jeg den i en litt stillere fase. Motivasjonen jeg hadde for å skrive boken er alle menneskene rundt meg. Alle som støtter meg og som er en del av mitt liv. Alle dem som har hørt min historie og som fortsatt ønsker å være min venn, heie på meg. Det er de menneskene som bryr seg genuint som gir meg mot til å være så åpen og ærlig. Da jeg startet bloggen i 2008 hadde jeg ikke trodd at jeg kom til å få så mye støtte og gode ord som jeg har fått! Jeg er et heldig menneske!!

En annen ting som motiverte meg til å skrive er at jeg har et veldig sterkt ønske om at psykiatri skal få like stor aksept som fysiske plager. Og for å få til det må noen utgi informasjon om psykiske plager. Uten lærdom blir vi aldri bedre. Jeg ønsket å gi ut min livshistorie slik at andre kan se at det ikke er så farlig å være psykisk syk, og at dere kan få et inntrykk av at det ikke alltid trenger å være like tungt å ha en psykisk lidelse. Jeg og boken min har fått så mange positive tilbakemeldinger og vi er uendelig takknemmlige! Det varmer hver eneste lille krok av kroppen min. Det er godt å føle at jeg er med å bidra til mer åpenhet til samfunnet. Noen av dere har kanskje lest den? Hva synes dere?

Ønsker du å kjøpe boken min? Send meg en mail: [email protected].  

 

Vil du se videointervjuet Budstikka laget om meg? Trykk HER.

Takk for at du tar deg tid til å lese bloggen min. Ha en god natt, kjære leser!


 

(Lik gjerne bloggen min på facebook ved å trykke HER)

2 kommentarer
    1. Hei! Jeg er også psykisk syk og har lyst å kjøpe boken din. Hvor kan jeg få kjøpt den? 🙂 Har lest litt igjenom bloggen din nå, og du er veldig flink til å skrive og formulere deg på en måte som er forståelig. Stå på og lykke til videre! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg