Kjendiser med bipolar lidelse

Fikk et spørsmål på siden min på facebook (som du finner HER) om kjendiser med bipolar lidelse. Det er mange av dem, MANGE!

 

De jeg vet om, og som antakeligvis er de mest kjente, med bipolar lidelse er:

  • Kurt Cobain
  • Mel Gibson
  • Frank Sinatra
  • Amy Winehouse
  • Demi Lovato
  • Catherine Zeta-Jones
  • Hemingway

 

Fullstendig liste over bipolare kjendiser ute i verden finner du HER.

Jeg kjenner ikke til så mange norske med diagnosen. Skulle ønske flere norske kjediser stod frem, for det må finnes noen. Det er derfor jeg må bli kjendis. Kanskje jeg blir en av de første norkse kjendisene til å stå frem som bipolar?

Også har vi depresjon. Der finner vi enda flere kjendiser.

  • Kjell Magne Bondevik
  • Eminem
  • Britney Spears
  • Brad Pitt
  • Beyonce
  • Angelina Jolie
  • Halle Berry
  • Bon Jovi
  • Robbie Williams
  • Oprah (!!!)
  • Courteney Cox
  • Jim Carrey
  • Woody Alen
  • Alicia Keys

 

Fullstendig liste finner du HER.

Først tenkte jeg at det er ikke så rart at det er så mange kjendiser som blir deprimerte, fordi de er jo kjendiser. Så slo det meg at det kanskje ikke er så “typisk” allikevel. Det finnes tusenvis av mennesker der ute som vi kaller kjendiser og det er under halvparten som faktisk blir deprimerte eller som har en psykisk sykdom. Jeg konkluderte med at alle har sitt å slite med. Kjendis, eller ikke kjendis. Det har ikke noe med status å gjøre. Det finnes like mange “ikke-kjendiser” med diagnoser som kjendiser. Vi bare kan ikke se alle på internett.

 

 

6 kommentarer
    1. I sommer har jeg vært innlagt to ganger pga bipolar lidelse. Er jo en trøst å lese at det er flere av oss….

    2. Stephen Fry er den første jeg tenker på. Kanskje ikke like kjent som komikervennen Hugh Laurie. Han har laget en fantastisk dokumentar der han snakker med flere kjendiser f.eks Robbie Williams og Carrie Fisher (Leia fra Star Wars). Du finner den her: http://youtu.be/rGDl6-lyfMY

    3. Hva pluss og minus har bipolar 1. Og er veldig krativ men når …De mest urolige og fabelaktig forretnings planer er så si gjennom ført gir opp med mine partnere. ..selv om de vet at jeg bipolar så går forretningsplan I das ,men ikke bare planer slik at vi har kommet hit til å få suksess så klarer jeg ikke mer selv , jeg er mer oppe Det er sjelden Jeg er nede men sånn er det med privatliv også, en gang jeg skal komme frem til suksess som jeg er veldig flink til men på slutten ødelegger jeg er det noen som kan komme med noen med erfaring eller råd

    4. shahab latifmehr: Først og fremst så håper jeg du har en behandler du kan prate med om disse tingene. Jeg tror det er viktig å få delt slike ting med noen som kan følge deg opp og hjelpe deg over tid. Så tenker jeg at det er viktig å finne en balanse i livet. Det er en stor utfordring! Jeg håper du kan finne noen tips og råd på denne bloggen som kan gjøre dagene litt enklere for deg. Stor klem!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg