Kurs i deprsjonsmestring (KiD)

Idag er min andre dag på KiD kurs. Første gangen var mest informasjon, så det blir spennende å komme i gang. Kurset går over 10 kvelder hvor deltakerene skal jobbe med depresjonsmestring og kognitiv terapi. Kognitiv terapi er kort fortalt måten vi tenker på. Vi kan endre tankemønsteret ved å se på hva som skjer når vi opplever noe ubehagelig. Hva tenker vi? Hva kan vi tenke annerledes for å få en mer positiv opplevelse av det? osv. Altså en sunnere måte å tenke på.

Dette kurset holdes i mange kommuner i Norge. Er det av interesse, kan du kikke litt rundt på nettet (jeg anbefaler selvfølgelig google) og se hva du finner i din kommune.

Jeg gleder meg. Dette blir veldig spennende 🙂

1 kommentar
    1. Så bra!! Jeg håper jeg får mulighet til å dra på et slikt kurs selv. Jeg håper bare det kommer noen tilbud på kvelden også så det er mulig for oss som jobber å bli med!!
      🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg