Hei aha-opplevelse. Jeg har ventet på deg…

Det som pleier å redde meg ut av depresjonene mine er en aha-opplevelse om at livet er fint allikevel. Når jeg er deprimert går jeg som regel bare og venter på at den skal dukke opp. I mellomtiden prøver jeg å opprettholde daglige gjøremål, være litt i aktivitet, være litt sosial og få mye hvile.

 

Noen ganger er den overveldende og revolusjonerende, andre ganger er den så lite som et frø. Uansett så kommer den. Første gangen jeg opplevde det var under min første innleggelse på Blakstad. Den kan du lese om HER.

For å lokke frem følelsen litt fortere denne gangen har jeg startet på kurs i depresjonsmestring og leser boken “Selvfølelse Nå!” Av Mia Törnblom. Jeg føler egentlig at jeg bare gjør begge deler iitt på trass, fordi jeg vet at det er sunt for sjela mi. Boken leser jeg bare fra perm til perm, selvom jeg ser at det går an å jobbe mye med boken for å få en bedre selvfølelse. Kurset er ok, jeg gjør mitt beste. En av oppgavene til neste gang var å lese igjennom en liste med ting som kan glede en i hverdagen.


Jeg finner mye inspirasjon på http://justlittlethings.net/

I går kveld/natt lå jeg og leste på listen i arbeidsboken og skrev inn nye ting på min egen liste, som jeg har skrevet på i noen måneder nå. Det var da en liten følelse av håp dukket opp. Kanskje kan jeg finne tilbake til gleden over det å leve. Slutte å bare eksistere. Min oppgave til meg selv nå er å begynne og drømme litt igjen. 

Herfra går det oppover. Antakeligvis ganske sakte, men oppover.

… Og hva er det? Jo, det er bra!

 

 

Natta 🙂

Jeg hadde blitt veldig glad om DU ville like siden min på facebook HER.

2 kommentarer
    1. En liten oppmuntring kan kanskje være å vite at du bringer glede og håp til mange med bloggen din 🙂
      Og som bipolar selv, så er det et lyspunkt ar vi alltid Plutselig kommer ut av nedturene. Stå på, gleder meg til du får lettere dager igjen.
      Klem 🙂

    2. jeg og har bipolar lidelse2 i går hadde jeg angst litt i dag og venter på hjelpen jeg trenger når jeg snart skal flytte i egen leilighet

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg