Statusoppdatering

Ettersom macen min er død, blogger jeg fra iPaden. Jeg synes ikke det er så ålreit fordi det går mye fortere å skrive på tastatur og det blir mer oversiktlig på stor skjerm.

Men jeg savner å blogge, så jeg tar blogg.no-appen fatt og gir dere en liten oppdatering fra livet.

De siste dagene har hypomanien roet seg noen hakk. Jeg klarer å snakke ordentlig igjen (jeg slet med å formulere setningene mine og tunga krøllet seg stadig vekk).

Tankene er roligere. Jeg merker at jeg kjemper mot depresjonen fordi kroppen veldig gjerne vil gi opp nå. Den vil legge seg ned, være sliten og lei.

Det er det kroppen min er vant til ettersom det alltid har skjedd etter hver hypomani. I den andre enden står jeg og jobber hardt for det motsatte. Nok en gang drar jeg meg selv i to ender.

 

Jeg vet at det ikke trenger å bli sånn denne gangen. Jeg MÅ ikke få en depresjon etter hypomanien. Det er et mønster jeg uheldigvis har surret meg inn i, men med bevisstheten og målrettede tiltak kan jeg snu dette mønsteret med min egen vilje og tankegangen.

Jeg blir ofte overrasket over hvor sterke tankene mine er og hvor stor innvirkning de faktisk har på kroppen min. Derfor har jeg trua på at jeg kan snu dette selv. Får selvfølgelig hjelp av psykologen, som jeg skal til i morgen.

 

Jeg har noen tiltak jeg nå kan gjøre for å forhindre at depresjonen får plass i livet mitt, igjen:
For det første vet jeg at jeg ikke må legge meg under dyna og gi opp. Jeg må utføre hyggelige handlinger hver dag og omgi meg med positive folk. Jeg må oppsøke situasjoner som gir mestring og prøve å holde meg positiv. Jeg må ta meg tid til trening og huske å spise gjevnlig. Så må jeg prøve å skyve vekk de depressive tankene mine. Ikke la dem få ta meg.

Bildekilder: Google og weheartit.com

Ønsk meg lykke til 🙂

4 kommentarer
    1. Hei Nina!
      Fint at det begynner å roe seg med hypomanien. Jeg synes synd på deg som sliter med opp og nedturer. Det jeg kan si om meg selv, er at det ble mye bedre etter at jeg begynte på quatiapin. Min psykiater mente at det er gjordt studier på medisinvirking, og quatiapin ligger på topp. Jeg fikk for mye i starten, men kuttet til 100 milligram. Ifølge mannen min har min stemning vært stabil i et år nå. Jeg har ikke svingninger. Depresjoner kan jeg ha, men de blir ikke så tunge som før jeg begynte med medisin. Håper du får den hjelpen du trenger. Klem

    2. siri: Går selv på Seroquel depot (den er helt lik Quetiapin). Jeg også merket god effekt av den og svingningene mine er ikke like store som tidligere. Det er imponerende at du nesten ikke har svingninger i det hele tatt. Skulle ønske jeg slapp også… Heldig du er 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg