Tøff dag

Jeg skriver lite om dagen fordi dagene er litt tunge. Det er november og mørkt og jeg er sikkert ikke alene om lange, tunge dager. Jeg ilker ikke å bare skrive om tunge dager. Jeg liker å skrive om tunge dager, som jeg kom meg ut av, og hvordan. Det er mye mer motiverende både for dere og for meg.

 

Dagen idag har vært litt ekstra tøff. Av flere grunner.

Jeg oppdaget nå at jeg ikke tok medisin igår. Ikke rart jeg aldri fikk sove og at jeg har hatt ekle abstinenser idag. Det har skjedd meg en gang før på 2 år og det er skikkelig ubehagelig.


// http://weheartit.com/entry/88311498/via/marianabarrantes5

Nå går frk. Ørbech ned for telling, men svømmer som en hund for å holde meg oppe. Ikke fordi jeg glemte medisinen igår, men det hjelper nok ikke.

Jeg nekter å gå ned i kjellern. Det er så mørkt og trist der. Jeg passer mye bedre til å være frisk.


// Helle Gannestad/ VG

 

Nå vil jeg si at jeg er ganske erfaren når det kommer til depresjon. Derfor sier jeg meg fornøyd nå, som jeg bare er litt deprimert. Det gjør ikke noe. Jeg skal komme meg ut av det. Så lenge jeg står opp om morningen, er jeg fornøyd. Jeg blir rastløs av å bare ligge på sofaen. Det er et godt tegn.

Det hjelper nok også veldig at vi har passet to hunder. Den ene er her ennå og de får meg tl å smile. Enda et godt tegn.


Først passet vi denne gode bamsen! @tankekjor

 

De har fått meg ut av senga hver dag, og ut på tur. To gode, gamle tips mot depresjon. Og hvem er det som ikke smiler til en sånn liten knøtt som dette da?

Vi koser ganske mye!

 

Denne milde depresjonene har vart ganske lenge nå. Gått mye opp og ned, men så lenge det går fra “normalt” stemningsleie og ned til mild depresjon, er det absolutt overkommelig.

Jeg får bare utføre de viktigste punktene på kriseplanen:

– Spise nok

– Sove 8-9 timer (ikke mer, selvom det er fristende)

– Komme meg litt ut (litt lettere med en hund)

– Jobbe 2 dager i uken, kanskje 3 (glemme meg selv litt. DEILIG!)

– Være sosial, men ikke for mye

– Prøve å nyte alene tid med serier og andre gledesgivende ting (som å gå tur med knøtten)

 

Jeg vet nå at jeg må gjøre noen tiltak for å ikke havne der nede igjen, og det skal jeg gjøre. Alt for å ikke bli innlagt og så lenge jeg er oppe og går i løpet av dagen, smiler litt og puster rolig, holder jeg meg utenfor.

Det skal nevnes at jeg sliter en del med fysiske smerter også. Jeg vil komme tilbake til det senere, men det gjør ikke hverdagen lettere.

 

Jeg drømmer litt om en liten firbent en så lenge…


// ethereo.tumblr.com/

… egentlig en stor en! En bamse! Men de små er også søte. Kjære penger… Rain down on me!

 

Jeg føler at jeg gjentar meg selv litt. Beklager det, faste lesere. Men det er litt godt for meg å sette ord på følelsene og minne meg selv på de små tingene jeg selv kan gjøre for å komme meg på bena igjen. Håper dere overlever?

Jeg kan jo nevne at jeg har vært en tur i lokalavisen til Folldal Kommune, og at dere kan lese kortversjonen på http://www.folldalsportalen.no (bare bla litt ned på siden). Det er nytt da, hvertfall.

(Eller faktisk ikke nytt heller, men nytt for de fleste av dere)

4 kommentarer
    1. Nei, vi overlever ikke!!
      Hehe, nei da 😀 😛 Ingen tar vel skade av litt gjentakelse? Det gjør ingenting.

    2. Vi tåler godt å høre om dårlige som gode dager samt gjentagelser, det er jo det vi følger deg for, det at du er så ærlig! Ønsker deg en fin dag. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg