Jeg er ikke bipolar

Da jeg fikk diagnosen Bipolar lidelse var en av mine første tanker at jeg nektet å bli diagnosen. Legge meg ned, kjenne ordentlig godt etter og definere meg som “hun syke”. Jeg ville det motsatte. Definere meg som hun sterke, modige, stae som skulle klare å finne balansen. En del av den prosessen var hvordan andre så på meg. Så de på meg som hun bipolare, hun syke, eller så de på meg som Nina med noen ekstra utfordringer for en periode? De fleste gjorde det siste. Takk til dere. Og takk til alle dere som vil være med å endre språket. For selvom dere kanskje ikke merker noe til det, så gjør vi det.  

Jeg er meg og så har jeg bipolar lidelse, men den diagnosen definerer ikke meg. Jeg er ærlig og energisk og omsorgsfull, jeg er ikke bipolar. 

https://forskning.no/psykisk-helse-og-rus/han-bipolare-og-hun-schizofrene—pass-pa-spraket-ditt/1292157?fbclid=IwAR34EEMQ-Q-lbw7AGsXpfMwtAjK-0ZAHybyqSnHIHOnbJCSgeuhHsjU3yPM

1 kommentar
    1. Hei
      Du får gjordt mye ut av dette, godt å se noen kan sette ord på ting
      Er som deg med en bipolar lidelse, jobber og føler det er bra medisin som du skriver

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg