Lidelsen er lykkens pris

Da jeg hadde ligget i senga i 5 dager og bare grått og ikke spist nesten noe fikk pappa meg til å ringe psykologen min på fredag morgen. Vi dro dit og hun la meg inn på tvang, mens jeg imidlertid ikke ville fordi jeg trodde det ville gå over av seg selv. Etter helgen ser jeg selvfølgelig at dette var det beste og er skrevet over på frivillig basis.

 

Jeg kan fortelle at det går bra med meg, jeg vil ikke dø, og har ingen vonde tanker eller tanker om selvskading. Har heller ikke hatt noe særlig av det den siste tiden. Jeg er bare helt likegyldig (noe jeg selv synes er ganske ubehagelig). Likegyldigher er minst like skremmende, men mye enklere å håndtere. Sammen med legen på huset har vi funnet ut at dette er  en depresjon som har ført til at jeg er helt tappet for energi, og at jeg har mistet alt mot og at jeg gråter for hver minste ting som skjer. Og selvfølgelig henger det sammen med min bipolare lidelse.

 

Det føles litt som at jeg lever i en annen verden. Jeg surrer med alt. En av dagene jeg var hjemme helte jeg nesten olje på bensintanken, noe jeg ALDRI ville utsatt min lille baby for i min “friske” tilstand. Jet ikke hvilken dag det er og alt jeg gjør føles slitsomt. Mye som følge av mangel på søvn og mat. Dette er jo selvfølgelig det vi prøver å rydde opp i her.

 

Nå vet du litt om hvordan ståa er og hva som er grunnen til at jeg er på Blakstad denne gangen. I mitt neste innlegg (som jeg håper kommer i morgen) skal jeg skrive mer om motivasjonen min og om hvordan det er å leve med en bipolar lidelse. Jeg tror nok du kommer til å bli positivt overasket:)

 

Hvis du lurer på noe? Hva som helst ang. denne saken; Blakstad, bipolar lidelse, depresjon, motivasjon, meg, mot, likegyldighet eller hva som helst så spør meg GJERNE i kommentarfeltet så svarer jeg kanskje i innlegget mitt i morgen eller senere. Temaene er ofte tabubelagte og altfor “skumle” og ta opp og her kan du jo til og med være anonym?;)

 

-God bedring alle sammen

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg