Instant death?!

Først vil jeg si at det tar aldri så lang tid å lese et langt innlegg som man tror. Man bare tenker, åh, dette innlegget var langt, det gidder jeg ikke lese. Så blar man videre…

Jeg vet jo påenmåte hvorfor jeg er så tynn. Det er pågunnav en medisin som jeg nylig har trappet opp på som heter Topimax. Og selvom du kanskje har svært lite interesse av medisiner tror jeg du vil finne dette en smule ironisk!! Og du kan godt lese sammendraget nederst først og se om du vil lese resten etterpå?

Jeg sitter og googler medisinene mine (eller denne ene da). Den dyreste, sterkeste og mest effektive aka. “hovedmedisinen” min. Den som skal holde meg stabil og som jeg liksom skal gå på resten av livet.. særlig! Det er en stemningsstabiliserende medisin.

Men nå skal du høre hva som står om den:

“Topimax also causes those who wishes to lose weight, to lose all appetite in food.” WHAT?! Slankepille!! Det trenger da virkelig ikke jeg?? Og jeg som er så glad i mat!! Jeg elsker mat!!!! Men greit nok, hvis det funker på alle andre områder så er det jo ok, jeg kan leve med den. men så…

Svelget vil føles mindre, og det vil bli vanskeligere å drikke vann. “Which is a must because this drug has the potential to hurt your kidneys and liver.” – alle medisiner kan skade lunger og lever, men at svelget føles mindre pga det? Nok en gang.. WHAT?! Og når du da går ned så mye i vekt så er det jo ganske stor sjangs for å skade de organene da? Dårlig kombinasjon spør du meg. Allerede her burde jo dette legemidelet være ulovlig…

Så står det videre: Du må spise, til tross for vondten i svelget (selvføgelig må du spise… er det mulig?!) Heldigvis da, ifølge denne siden er jeg “doing really good” fordi jeg klarer å holde en normal matvane. Så kommer en syyykt lættis setning: “Most people will slowly start to not eat this, and then skip that, and then skip breakfast totally.” Veldig typisk de fleste mennesker spør du meg.

 

Men nå kommer det som er interessant!

Denne medisinen er egentlig en epilepsimedisin og den har tydeligvis noen sideeffekter. Det er depresjon og suicide. Unnskyld meg, men jeg trodde jeg gikk på denne for å stabilisere depresjonene?? Også kan man BLI deprimert av den? Nå skjønner jeg hvertfall ikke noe. Og det er derfor den er ULOVLIG I USA! Fordi folk tar selvmord av å gå på den! Og etter å ha googla litt rundt nå, så ser jeg det er maaaange som har slitt med suicidale og depressive tanker etter å ha gått på den… Er hun psykiateren jeg gikk til helt tett i nøtta eller?? Hallo! Den har forårsaket selvmordsforsøk også setter hun MEG på DEN!!! Og JEG KOMMER IKKE INN I USA MED DENNE MEDISINEN!!!!! Vi skal til USA med klassen, jeg skal være med… Godt jeg fant ut dette nå. Hun psykiateren, må ta seg en tur til psykiater og lære litt tror jeg.. For dette går ikke. Jeg kan virkelig ikke skjønne hva slags god effekt den kan ha?

Videre står det at selvmordstankene kommer etter ca. 2 uker på maxdose og blir sterkere etterhvert (dvs. ca. NÅ!) som også vil si: SE TIL HÆLVETTE OG KOM DEG AV DISSE FORBANNA PILLENE JEG ER VETTSKREMT!!! (og legg inn hun som ga meg dem på psykiatrisk avdeling)

 

Ja, jeg tenker nok det samme som deg.. Selvom det har skjedd med dem, så behøver det ikke skje med meg, men:

1. Når jeg er satt på en medisin som jeg skal gå på for å stabilisere meg for resten av livet for å ikke ta livet av meg eller havne i en dyp depresjon så bør ikke en av de værste bivirkningene være DEPRESJON og den burde hvertfall ikke vært ulovlig i USA, hvor alt er lov og du kan kjøpe alt mulig rare greier i butikken uten noe form for respept?

2. Nei, det har ikke skjedd.. enda, men hva om det skjer, hva om jeg plutselig får sånne tanker igjen? Hva da? Hva om det da er for sent?! Og jeg tror ikke det kommer til å skje på FHS og hvis det da gjør det på grunn av medisinene vil jo det være mega teit når de skal være med å fårebygge det! Jeg skal ikke dø enda, jeg skal leve til jeg er 90 og fortelle barnebarna mine alle de rare artige greiene vi fant på på FHS og årene etterpå <3 Jeg skal LEVE LIVET for å si det sånn!

 

Jeg har akkurat kommet opp på max dose og det står at det er da alt dette liksom skal begynne å komme (nei, vi er ikke ferdige ennå…). Tror ikke jeg har merka noe særlig til det. Jeg har jobbet mye med å fortrenge alle sånne tanker, så jeg legger ikke alltid merke til dem lenger, noe som er veldig deilig for meg og veldig dumt når jeg faktisk må svare legen på det. Har egentlig ikke merka noe særlig effekt i det hele tatt, utenom at de skaper lommeboka! Kanskje det er det som gjør folk så deppa? Og det er jo maxdosen som er dyrest også.

 

Videre står det at det vil vedvare og utvikle seg med tiden også gjør skribenten noe veldig morsomt! Han anbefaler alle som vurderer å starte på Topimax å holde seg unna depresjon! Reise bort, istedet for å bli deprimert. Haha, joda du! jeg hater til og med ordet! Fåkke gjort så mye med det, sorry ass..

 

Men så.. Forværres det hele med sånne merkelige ting som dette:

-Du vil finne deg selv konstant bekymret, som om du går å venter på noe og du vet ikke hva det er og du blir sint og aggressiv. Og her kommer enda et problem, for alle vet at jeg er en liten hissigpropp og disse medisinene skulle liksom hjelpe for det også..

-Lyder vil irritere deg mer, det er jo en ting som er vanlig og kan irritere alle..

-Plutselige ting som skjer kan få deg til å skrike (skrike, hva er det for noe??)

 

Jeg er hvertfall vettskremt! Og jeg har jo egentlig ikke merka noenting hverken den ene eller den andre veien? Tror jeg. Må vel bare snakke med legen i morgen og høre hva hun har å si. NEI! Ikke hun klin gærne som satt meg på dem!! Hun skal jeg aldri snakke med igjen. Tenk at jeg har trappet opp på disse helt på egenhånd, uten oppfølging fra noen. Grisefarlig spør du meg!

 

Jeg siterer: “Sadly, the drug is powerful enough to cause anything from a stroke, heart attach, to even instant death.”

 

Eller kanskje jeg ender opp sånn her:

 

Så var det sammendrag til deg som bare er litt interessert:

Det hele dreier seg om at jeg går på en medisin som man kan bli gal av! Den skal virke stemningsstabiliserende og holde meg unna depresjoner, men den har blitt ulovlig i USA fordi den har hatt så sterk effekt på så mange at de faktisk har blitt så deprimerte at de har begått/prøvd å begå selvmord av den!

Ellers kan den brukes som slankepille og det forklarer hvorfor jeg er blitt tynn som en strek.. Jeg skriver også at jeg mener hun som gav meg disse medisinene er gal i hue og bør undersøke mer hva hun gir meg. Dette er vel mer enn nok for deg å lese! Hvis det ble mer interessant nå, så kan du vel lese resten over? 🙂

 


Jeg sier bare en siste ting: I WANNA CELEBRATE AND LIVE MY LIFE!!!!!<3

Så, hva synes du om alt dette?? Spørsmål?

-God bedring a!

6 kommentarer
    1. Men duu. det er aldri lurt å google ting 😛 da fikk jeg plutselig hjernesvulst, leukemi og en fleng med andre sykdommer 😛
      Skjønner uansett du blir litt skremt. Hadde nok jeg også blitt 🙂 Stay strong! Går nok rett vei en gang om forhåpentligvis ikke så lenge 🙂

    2. Husk at du skal være kritisk til det du finner på internett, og jeg tror nok hun som har gitt deg disse medisinene har en viss anelse om hva hun prater om 😛
      Så vær kritisk til ting du hører, og spør heller psykiateren din om dette, kanskje hun kan forklare det for deg? 🙂

    3. Vondt å lese at noen skal ha det så vondt! Helt rett det som står allerede i headeren din; det er bedre å sette livet på vent enn å stoppe det.. Jeg heier på deg! Skal ha deg i tankene og håpe på at du får det bedre!

    4. Jey! hørtes morro ut…
      Her er hva mine piller gjør mot meg:
      Flere rapporter beskriver psykiske bivirkninger og hukommelse – og konsentrasjonsproblemer. 43 % av meldingene gjelder pasienter som har hatt plager i lang tid etter avsluttet Roaccutan-behandling. Legemiddelverket har mottatt 15 rapporter hvor pasienter har fått gjort en SPECT-undersøkelse (SPECT = Single Photon Emission Computed Tomography) for å se på gjennomblødningen i ulike deler av hjernen. Disse undersøkelsene viste at pasientene hadde sirkulasjonsforstyrrelser i hjernen med redusert eller ujevn blodstrøm. Betydningen av disse rapportene er vurdert av Legemiddelverket i samarbeid med de europeiske legemiddelmyndigheter i 2006.
      ps:
      Digger bloggen din!
      Hilsen Arne

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg