Hangup!

Noen ganger får jeg noen innfall som ikke er til å unngå. Det er veldig rart, energikrevende og facinerende.

Vi lå og så på Friends da det plutselig ble nevnt en eller annen bok for dummies og jeg tenkte hmm.. den vil jeg ha! Og så hentet jeg macen, gikk inn på siden fordummies.com og begynte å titte. Etterhvert fant jeg ut at det finnes drøssevis av “For dummies” bøker. Du kan få en bok til et hvert tema du trenger litt innføring i! Jeg googlet videre og fant ut at jeg kan bestille fra både norli.no og tanum.no – altså trenger det ikke bli så dyrt! …To timer, 2115 titler og 106 sider senere ligger jeg her med en handlekurv med 37 varer til den nette sum av 4519 kr.

Det er ikke første gangen dette skjer. Jeg blir plutselig helt totalt opphengt i helt meningsløse ting og gir meg ikke før hele internett.no er gransket. Om det tar 2 timer eller 12 timer har ingenting å si. Jeg klarer ikke legge fra meg macen før alt er på plass! Det er ganske slitsomt skal jeg si deg. I tillegg kan jeg ikke bare bestille “For dummies”-bøker til 4519 kr… Nå venter flere timer hvor jeg må gå nøye igjennom alle titlene og velge bort ca. 95%. Der er jeg så heldig at DET kan vente til i morgen.

Dette er en opplevelse jeg har stadig vekk. Jeg kan ikke akkurat si om det har noe med diagnosen min å gjøre eller om det bare er personligheten min. Jeg har aldri hørt at det er et typisk tegn på bipolaritet. Når disse situasjonene oppstår er jeg 100% tilstede, men det er bare en opphengthet som ikke vil gi slipp!

Hvis jeg skal se det fra den positive siden så var det denne følelsen jeg satt med da jeg skrev boken min. Da kom det hvertfall noe godt ut av det. I de fleste tilfeller blir jeg bare blakk!!!


Denne skal jeg hvertfall ha!

Nå skal jeg sove, hvis jeg får det til. God natt =)

1 kommentar
    1. Kjenner meg veldig igjen i beskrivelsen av å være helt oppslukt i et tema. Lurer også på om det er et personlighetstrekk eller en del av psykdommen. Hmm… Er schizoaffektiv, kort sagt en blanding av bipolar lidelse og schizofreni.
      Liker bloggen din:) Fortsett å stå på, du skriver så reflektert og utrolig bra:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg