Jobbsituasjon og endret syn

Jeg har nå endret mitt syn på en ting. Jobb. Tidligere har jeg uttalt at jeg ønsker alltid å oppgi min sykdom i jobbintervjuer slik at sjefen vet hva han går til, og det er viktig med åpenhet og ærlighet. I tillegg til at arbeidsplassen skal få erfare at “syke” mennesker også kan arbeide på et like høyt plan som “friske” mennesker kan. Jeg har argumentert godt for dette på mine tidligere jobbintervjuer og jeg er fortsatt opptatt av åpenhet og ærlighet. MEN…

Denne gangen jeg skulle søke meg jobb valgte jeg å ikke oppgi noe informasjon om min diagnose. Hvem vet kanskje sjefen min googla meg og fant denne siden før han ansatte meg, men jeg har mine tvil. Grunnen til at jeg nå ikke informerte om det på jobbintervjuet mitt er rett og slett at jeg ønsker å bli behandlet som en hvilken som helst annen ansatt. Ingen tilrettelegginger og “sympatiblikk” hvis jeg har en dårlig dag. Hvis jeg har en dårlig dag må jeg rett og slett deale med det på egen hånd. Akkurat som alle andre. Jeg liker det godt sånn. Ingen stakkarslige blikk og “hvordan går det egentlig med deg nå, Nina”. Det er best sånn. Hardcore. En helt vanlig ansatt med helt vanlige krav.

En annen ting, som jeg først som sist kan være ærlig på, er at jeg antakelig ikke hadde fått meg noen jobb. Med mindre jeg hadde gått gjennom nav da, selvfølgelig… Noe som var HELT uaktuelt for meg. Jeg liker å ordne ting på egenhånd.

Jeg lover å poste et bilde av meg, stolt i uniformen snart. Jeg bare glemmer det hele tiden! Det er ikke så ofte jeg tenker “åh, nå må jeg ta bilde av meg selv i uniformen”. Det går mer i tankene at “nå må jeg se til h.. å få av meg denne stive uniformen!!”. Den er fin og kledelig, men alt for stiv for meg som elsker å gå i joggis.

2 kommentarer
    1. Er kjempe stolt over deg Nina som nå er i 100% stilling på jobben, flinke du<3
      Gleder meg til å se deg i Uniformen, GRRR ;*

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg