Tanker – del 3

Motivasjon og håp

Så har jeg lovet meg selv at jeg aldri skal etterlate bloggen med bare negativitet. Det betyr at nå som jeg har skrevet så mye om depresjon og motløshet må jeg prøve å snu det hele litt. For jeg VET at mange lever fint med diagnosen. Jeg VET at jeg kan få et fullverdig liv og jeg vet at ikke alle med bipolar lidelse har det like tøft som meg. Det er viktig for meg å si, for i det siste har jeg fått mange henvendelser fra unge mennesker som lurer på om de sliter med det samme som meg. Denne diagnosen er så individuell at jeg må be deg om å ikke sammenlikne deg med meg, om du sliter psykisk. Vi er alle unike og vi er alle ulike ? og på akkurat samme måte reagerer vi ulikt på diagnoser og sykdom.

Det er ikke noen enkel oppgave å være Bipolar. Jeg er midt i en depresjon som jeg ikke orker å jobber for å komme meg ut av, fordi statistikken min viser at jeg vil havne i det samme hullet igjen… Det er motløsheten jeg sliter med om dagen. Allikevel prøver jeg å gjøre dagligdagse ting og følge min normale rutine. Det er mitt lille bidrag til å bli bedre. Mer orker jeg ikke å gjøre. Jeg har hatt noen gode dager innimellom de siste to ukene og de dagene er fine. Jeg vil ha mange sånne dager og det håper jeg at jeg får. Når tiden er inne for det. De dagene kommer. Jeg må bare vente og vente…

 

2 kommentarer
    1. Hei! Nå er dette et veldig gammelt innlegg, men eg ønsker likevel å legge igjen en kommentar. Nå har ikke eg diagnosen bipolar, men har 3 andre diagnoser. Den ene er tilbakevendende depresjon. Og eg vil bara få si at eg føler så veldig me deg. Ofte mister eg selv mot til å kjempe og komme meg ut av depresjonene, for som eg forstår på at du også kjenner på, at det ligger jo en ny depresjon “på vent” Det føles skremmende, eg lure ofta på hva eg skal gjør, hvilke fremtid eg har. Fremtiden er så alt for skremmende. Stå på! Vennlig hilsen fra Nina

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg