Tankefeltterapi!

Jeg har de siste månedene gått til Tankefeltterapi (TFT).

 

Hva er TFT? Kort fortalt

Først snakker jeg med behandleren om hva jeg sliter med. Vi har vært innom depresjon, ulike livshendleser og ulike fobier jeg har.

Gjennom flere timer går vi rett inn i kjernen av saken og jobber oss utover. Altså stikk motsatt av hva jeg gjør med psykologen. Hun banker på ulike punkter på kroppen min.

 

Det som har vært vanskeligst å jobbe med er edderkoppfobien min som har blitt ulevbar de siste årene. Ser jeg en edderkopp så sliter jeg i mange døgn etterpå.

I dårlige perioder sliter jeg selvom jeg ikke har sett en edderkopp i det hele tatt. Det som skjer i begge tilfellene er at jeg føler de kryper på meg, jeg klarer ikke ha bena på gulvet (står og tripper) +++ Det er DØDEN selv!

Så dette har vi jobbet MASSE med. Jeg har følt at det har hjulpet, men jeg har ventet på og få møte en edderkopp så jeg kunne se om noe var forandret.

Det gjorde jeg i går. Den var død, vel og merke, men det var absolutt like ille som levende.

 

Jeg så på den. Følte ingenting. Jeg tok ut glasset og kastet edderkoppen i do. Like rolig.

For meg selv og de som kjenner meg er dette sensasjon!

Jeg vet ikke om jeg gleder meg til å møte en levende akkurat, men jeg har troa på at det kan gå bra.

5 kommentarer
    1. Hei! ang. bipolar lidelse så anbefaler jeg å se en film på youtube med Richard Floock. Han behandler en dame med bipolar lidelse med EFT og Meta medisin. Hun fikk god hjelp med denne terapien.

    2. Kære Nina
      Tak fordi du deler!
      Lettet over at læse at du har gavn af TFT, da jeg andetsteds har læst at det ikke er godt til bipolar lidelse, som jeg (vist nok) også har. Vil meget gerne høre mere om dine erfaringer. Har du prøvet at TFT når du har mani?
      Mange hilsener
      Lisbeth
      (Danmark)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg