En fin og ærlig artikkel (om overgrep)

Jeg vil gjerne få dele en link med dere.

Overgrep er langt utenfor mitt emnefelt, men jeg velger å dele det allikevel. Litt fordi teksten trakk meg og rørte meg og litt fordi denne stemmen trenger å bli hørt!


//blingme.tumblr.com

Det var allikevel et avsnitt som jeg kjente meg godt igjen i:

I dag føler hun at hun står fast og ikke kommer videre i behandlingen sin. Hun føler seg som en kasteball i systemet. Hun forteller om å stadig ha nye terapeuter å forholde seg til, og at hun hele tiden må begynne på nytt med historieforløpet. Flere typer medikamenter er blitt prøvd ut, men ingen av dem har hatt ønsket effekt. ? Jeg tror ikke det er riktig behandling for meg og neppe løsningen på problemet mitt, sier hun. Hun har selv foreslått traumebehandling, men har ikke fått noe konkret tilbakemelding på det. ? De sier veldig mye forskjellig, det kommer helt an på hvem du snakker med, forklarer hun. Det har ikke vært et tema i behandlingen å begynne å bearbeide overgrepet, noe hun undrer seg over. Hun forklarer videre at hun får lite informasjon om diagnosen hun har fått og hva diagnosen innebærer. Hun har ikke fått noen langsiktig plan for fremtidig behandling eller mål.”

(TRYKK HER for å komme til hele artikkelen, eller kopier linken inn selv: http://www.virkelig.no/component/content/article/1-nyheter/330-overgrepet.html)


//blingme.tumblr.com

I dette avsnittet beskriver jenta flere ting som er veldig vanlig i helsesystemet vårt. Desverre. Disse temaene skriver jeg om og ønsker å skrive mer om her på bloggen.

Selv har jeg endelig fått en god behandler (etter å ha rundet 30-tallet på antall behandlere/psykologer) og er i en stabil behandling, men disse tingene har vært gjennomgående på bloggen i årevis. Jeg har vært kasteball og jeg har hatet det!

Min historie har en “happy ending” og jeg håper det fortsetter slik. Jeg er sikker på at din kommer til å få det også, men det tar tid og krefter og du må ikke gi opp.

Har du en historie innenfor psykiatrien som du ønsker å dele? Har du opplevd å være kasteball? Har du vært/er psykisk syk og ønsker å dele noen erfaringer? Gjerne med happy endings, moraler eller motivasjon. Ønsker du å skrive om det? Jeg ønsker meg gjestebloggere. Kontakt meg på [email protected] hvis du er interessert eller sitter på en tekst du ønsker å dele.

Du kan være anonym.

På siden min på Facebook kan du følge med og få oppdaeringer 🙂 Trykk HER og trykk “Liker” 

Takk for at DU leser bloggen min!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg