Mikael Persbrandt og medisiner

For et par timer siden publiserte seher.no en artikkel om den svenske skuespilleren Mikael Persbrandt som står frem med bipolar lidelse.

Les artikkelen HER


// seher.no
 

Jeg synes det er kjempeflott at flere kjente fjes står frem med diagnosen. Det jeg ikke synes er like flott er at han kommer med en ganske bastant påstand: 

“Men om jeg bruker medisiner? Nei. Man blir så jævla trøtt av medisinene, og kan sovne hvor som helst.”

Det kan skremme mange… Ikke alle blir så trøtte av medisiner og ikke alle medisiner gjør en trøtt. For min del er det en fordel å få litt hjelp til å bli trøtt om kvelden, men dagen etter merker jeg ikke noe til det. Hver enkelt med bipolar lidelse må selvfølgelig ta sine egne valg om de ønsker å ta medisiner, eller ikke. Det er fordeler og ulemper med det meste, også medisiner.


// www.thegirlandthelion.tumblr.com

Personlig har jeg fått en helt ny hverdag med medisiner. Jeg slipper (som nevnt i artikkelen) å gå så langt ned eller så høyt opp som jeg naturlig ville gjort med diagnosen. Det har gitt meg et nytt liv og har hjulpet meg å unngå flere innleggelser.

Som sagt, ikke alle velger medisinene. Det har jeg stor respekt for, men jeg går en lysere og mer stabil fremtid i møte med medisiner.

1 kommentar
    1. Med medisin har du mer kontroll på følelsene, dette hjelper meg i stor grad, og kan ikke tenke meg en hverdag uten… Jeg sovner ikke om dagen, men kan falle ut om kvelden selv om jeg tar lik dose med medisin( 300mg), like greit, som du selv skriver:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg