Et sterkt møte med Maria Mena

Den hvite skikkelsen  der nede…

… Det er en dame som har vært med meg fra min usikre pubertet og frem til idag. Hennes oppgave har vært å sette ord på følelsene mine gjennom vanskelige tider og gi meg styrke.

Hun har vært en stor del av livet mitt i mange år, uten at hun vet det selv.


// http://smashradio.no/ny-musikk-denne-uka-2/

I går hadde denne fantastiske damen konsert på Sentrum Scene i Oslo. Jeg var der. På min første konsert med mitt forbilde fra ungdomstiden.

Jeg hadde gledet meg veldig til denne konserten, uten å tenke så mye på hva jeg gikk til. Det skulle bli en fin konsert, hvor jeg endelig skulle få høre noen av sangene hennes live.

Det var så utrolig mye mer enn det!


@akam1k3

Sangene til Maria Mena har festet seg i ryggmargen min og bringer frem så utrolig mange minner på godt og vondt.

En del av sangene hennes får meg til å kjenne på mine værste psykiske smerter. En del av sangene hennes brer seg ut i kroppen min og gir meg styrke og nytt mot.

Fordi hun setter ord på følelser jeg aldri selv har klart å sette ord på. Ekte tekster. Ekte artist. 


// girlandthelion.tublr.com

Jeg var ikke klar over at noen av låtene kom til å bringe fortiden tilbake så sterkt.

De fikk meg til å virkelig kjenne på smerten jeg opplevde som ungdom. Allikevel var setlisten lagt opp på en perfekt måte. Med hennes nyere låter, som jeg forbinder med ny styrke, var kombinasjonen perfekt. En låt og tusen tårer, ny låt, smil, håp og styrke. Det var de siste følelsene jeg gikk ut fra konserten med.

 
// http://www.designzzz.com/little-things-with-big-inspiration-photography/

 

Hele budskapet ble, for meg, at uansett hvor nede jeg kan være, finnes det alltid rom for ny styrke.


// http://thesidetalk.wordpress.com/2011/01/28/good-morning-cup-cakes/

 

Min aller første spillelise på Spottify het “Depp”. Den har jeg dyrket og listen har blitt lang.

Etter mange år som psykisk syk, slo det meg først igår at jeg også trenger en viktigere liste. “Styrke“. Det er på den listen en del av Maria Menas sanger skal inn, i tillegg til at noen av hennes gamle låter har fått en ny betydning for meg med årene.

Disse sangene skal flyttes over, og skal kunne minne meg om smerten, men gi meg styrken jeg trenger for å reise meg igjen.

“And all this time

Ohhh all this time

You have had it in you

You just sometimes need a push”

// girlandthelion.tumblr.com

 

Hun har passion og hun er fortsatt mitt forbilde.
3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg