Et lite tips om angst #2

Jeg tror at hjernen vår er sterkere enn vi er klar over. Jeg tror at i mange tilfeller så kan vi klare å styre unna angstanfall ved å bruke pusteøvelser og tenkemåter.

Tidligere har jeg skrevet et par innlegg om både angst generelt og panikkangst, og delt tips og råd om akkurat det. De innleggene kan du lese her:

(Trykk på tittelen for å komme til innlegget)

  1. Til deg som sliter med angst
  2. Panikkangst
  3. Et lite tips om angst

Jeg kommer stadig over nye tips som jeg selv prøver ut og noen øvelser finner jeg på selv. Nå vil jeg dele et lite selvoppfunnet tips med dere, i håp om at det kan være til hjelp for flere enn meg.


// blingme.tumblr.com
 

Ligg på ryggen og kjenn underlaget under deg. Kjenn at baksiden din hviler mot underlaget og pust dypt med magen.

Når du føler at du har fått til dette kan du forestille deg at du ligger på en sky. Det er en sky som holder deg oppe i luften, over alle problemer og vanskeligheter som er nede på bakken.

Skyen er trygg og alle dine bekymringer er langt der nede. Du trenger ikke tenke på dem, eller gjøre noe med dem.

Det eneste du skal gjøre akkurat nå er å hvile på skyen. Ingenting kan ta deg her oppe.

Ligg sånn så lenge du føler for.

Det kan være vanskelig å gjøre slike øvelser i starten. Noen sliter med en slags kvelingsfornemmelse. Dette er fordi kroppen din er i høyspenn og ikke klarer helt og slappe av.

Vær fornøyd uansett hvilket resultat du får. Bare det å legge seg ned for å prøve er bra! Gjenta heller øvelsen oftere, så skal du se at du får det til bedre og bedre.

 

Øvelse gjør mester! Lykke til.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg