Klagesang

 

Dette er et rent klagebrev fordi verden er imot meg. Hvis du ikke vil høre på klaging, så ikke les. Jeg må bare skrive det, fordi jeg rett og slett synes jeg har fått nok. Jeg har fått mer enn nok for mange år fremover!

Januar:

Innlagt hele måneden.


// Thale 

 

Februar:

  • Skrevet ut i starten av måneden
  • Brukte et par uker på å bygge meg opp igjen
  • Mistet samtidig psykologen min etter tre gode år (Etter 26 ulike behandlere er dette veldig sårt!)
  • Ubestemt tid til jeg fikk ny psykolog = svevde i behandlingssystemet og livet raste sakte, men sikkert

 

Mars:

  • Undersøkelse av mine vonde og plagsomme føtter på sykehuset. Fikk time til operasjon nr. 1. i april (+ muligens to til etter sommeren.)
  • (Dagen etter) Øre, Nese, Hals-lege som skulle hjelpe meg med mine trykk- og hørselsplager samt begynnende tinnitus.

I stedet fikk jeg streng beskjed om at jeg hadde en uke på meg til å slutte med nesespray, som jeg har vært avhengig av i 9 år. Dette hastet på grunn av en betent slimhinne som han vanligvis ville behandlet med en Cortisonkur. Det kan utløse bipolare episoder, så kan ga meg en uke på å slutte på egenhånd. Hvis ikke måtte jeg nok ta en operasjon i nesen også…

  • Dagen etter det (Fredag) hadde jeg en kikhullsoperasjon og fikk vite at jeg har en sykdom som heter Endometriose. (Les mer om det HER). En ganske kjip nyhet som jeg måtte håndere mye på egenhånd, siden jeg ikke hadde noen psykolog. (Og samtidig skulle jeg skulle med nesespray…?)

I tillegg fjernet de en blodcyste, som vi visste om på forhånd. Selve operasjonen var veldig fint å få overstått ettersom jeg har slitt veldig med sterke smerter i magen. Skulle ikke opereres før i slutten av mars, men måtte fremskyne på grunn av smertene rundt cysten.

Pluss et par andre ting som pågikk samtidig som dette følte jeg at jeg virkelig hadde fått nok!!

Men jeg fikk blomster på døra og DET var koselig! Hadde også besøk av verdens beste søster.


Over helgen bestemte jeg meg for at jeg like godt kunne slutte med Cola Zero/Pepsi Max, siden jeg allerede hadde så mye annet.

Greit å bli ferdig med alt på en gang. Kvalme og sterk hodepine fulgte, men ettersom jeg hadde ganske mye smerter fra operasjonen, tenkte jeg ikke så mye over det.

Helgen og uken gikk, og jeg kom meg greit etter kikhullsoperasjonen. På onsdag var jeg ganske oppegående og var klar for trening i slutten av uken, men utover kvelden startet jeg å få pusteproblemer.

Jeg sov ikke et minutt hele natten og dro på legevakten torsdag morgen. De fant heldigvis ikke noe alvorlig, men å føle at jeg ikke får puste er fortsatt veldig plagsomt og fortvilende. Har vært tre ganger til fastlege for å finne ut av dette også, men til ingen nytte. Dette sliter jeg med enda og jeg mistenker at det er en kroppslig reaksjon på at jeg har fått nok!

Med pustevanskene er det vanskelig å sovne om kvelden. Dermed sliter jeg med søvnen, som gjør det enda vanskeligere å håndtere følelsene..


Da jeg var på legekontoret en dag hører jeg en mann som sier til sekretæren; «Jeg var så uheldig å kjøre på en bil her ute. Har du penn og papir?» Takk for lappen, men jeg trengte virkelig ikke den der…


 

Ble også ganske forstoppa etter operasjonen. Det skjedde forige gang også. Les om det HER.

 

Og siden det var så innmari mye fra før så sluttet jeg likegodt også med snus. Det har jeg egentlig ikke merket så mye til, siden alt annet har fylt hjernen min.

 

April

 

Jeg er både glad i og avhengig av bilen min og jeg tenkte at det var jo ikke nok å bli kjørt på. Jeg måtte klare å kjøre med brekket på også.  Verksted. Utgift. En dag. Bilen ville ikke bli frisk. Verksted. Ny utgift.

 

“Nå er jeg så sliten.. Det er så nok!”

 

Som om ikke det var nok så måtte jeg sette bilen min på verksted samme dag som den egentlig skulle på service. Ny utgift.


// weheartit.com/entry/113104531/gallery-ios

Etter kikhullsoperasjonen ble jeg henvist til videre oppfølging og hadde time der i starten av april. Der fant de jo en ny cyste. Denne gangen med en utvekst. Kontrolltime der om tre uker og jeg ber til Gud om at den trekker seg tilbake på egenthånd. Hvis ikke må jeg inn til ny kikhullsoperasjon… Mens jeg har gips på foten og krykker. 


 

En ting jeg må gjøre mens jeg har gips og krykker er å operere ut en visdomstann. Den ligget under tannkjøttet og er skikkelig betent. Så to tannleger venter på meg uken etter fotoperasjonen.

 

Nå er det på tide å endre tankesett. Hvis ikke så begraver jeg meg selv levende.

 

 

En annen ting som skjedde rett før påskeferien var at jeg hadde en ny time hos Øre, nese, hals-lege. Jeg klarte aldri å slutte med nesespray. Choose your battles, er det noe som heter. Jeg prøvde veldig hardt først, altså!

 

Jeg fikk litt kjeft, men det hadde gått bra. Det legen i midlertidig ville gjøre var å operere meg x2. En fordi jeg er avhengig av nesespray og en fordi jeg har skjev neseskillevegg.

 

 

Dette måtte jo bare komme nå.. Jeg måtte gråte meg til å få det utsatt til over sommerferien for NÅ er det nok!!

 

For sikkerhetsskyld fikk jeg meg en skikkelig forkjølelse rett før påskeferien.

 

Da jeg kom ut fra den øre, nese, halstimen på fredag kjente jeg at NÅ er jeg sykt klar for påskeferie!  Langt unna leger og andre problemer. 

 

 

Mandag etter påskeferien kjørte vi hjem, så hadde jeg to dager på bena før jeg, igår, gikk gjennom første operasjon i foten.

Nyoperert og litt smerter

 

Det er verdt å nevne at jeg hadde et par gode, bekymringsløse uker i februar. Jeg har også hatt et par fine opplevelser innimellom alt dette, men med så mye motgang overtar det negative alle de positive opplevelsene.

 

Jeg har ikke så mye motivasjon å komme med selv, men jeg har noen sitatbilder, som vanlig.

Herlig 2014, dere!

14 kommentarer
    1. Det eg legger merke til er at du tross all motgang faktisk prøver å slutte med både snus og brus! Vil no absolutt påstå at du er tøff og har masse ståpå vilje!! Trur mange hadde gravd seg ned av mykje mindre motgang enn det du har hatt i dette året! Vær stolt av deg sjølv! Det syns ivertfall eg at du har god grunn til å vere!! Sender deg mange gode tanker og ønsker deg alt godt framover ♡

    2. Du er den tøffeste jeg kjenner, hold deg oppe kjære. <3 det kommer bedre tider rundt hjørnet. God bedring 😀

    3. Jeg får stoooor respekt for deg, begynner året på bunn,så kan det bare gå en vei ; nemlig oppover. Det at du står igjennom stormene sier noe om hvor langt du har kommet i tilfriskningsprosessen. Fortsett, ikke gi deg. Jeg heier på deg 🙂 Mvh en fast leser 🙂

    4. Blæh, eg og har endometriose. Tok kikkhullsoperasjon og noen uker senere fikk jeg vite at jeg har endometriose. Vet ikke om jeg skal le eller grine. Trodde det var nærmest en spøk, men men!!! Fikk ikke tenke så mye på det fordi jeg jobbet mye med skoleting.
      Heldigvis!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg