Happy pride

For mange er dette den viktigste uka i året. Og ikke uten grunn.

Pappa vil heller gå i prideparaden enn i 17. mai-tog. Bare han slipper å ha på seg ballkjolen sin. Jeg sa at han kan ha på seg akkurat hva han vil. For for noen er kanskje denne uka den eneste gangen i året de kan kle seg akkurat som de vil. Kanskje fordi de kjenner på et fellesskap, en aksept og en kjærlighet det er for lite av i hverdagen?

Hjemme hos oss står det et flagg på kjøkkenbordet. Det flagget blir nå en tradisjon å ha framme i pride-uka. Fordi det er viktig. Viktig for meg, viktig for samfunnet og kanskje størst; viktig for min sønn og hans generasjon. For jeg håper at det etterhvert ikke finnes båser å plassere kjærligheten i. Vi skal ikke trenge det.

Denne uka er en gylden anledning til å ta opp temaet med han etterhvert. Og kanskje hvis han selv blir forelder, så trenger han nødvendigvis å prate om det eller forklare noe for sitt barn. Fordi det er integrert i språket og i samfunnet. I mellomtiden skal hvertfall min sønn lære å inkludere alle, at alle er like mye verdt og at kjærlighet er kjærlighet uansett.

Så med dette deler jeg et fint og viktig klipp fra en serie som flere ganger har gjort meg oppmerksom på samfunnet vi lever i.

Happy pride!

http://skam.p3.no/2016/11/03/pride/

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg