Medisinering

(Dette innlegget er i forbinnelse med innlegget “Going up” som du kan lese her)

Ang. medisineringen sa hun at hun trodde jeg kunne klart meg uten medisiner. Hvis jeg fikk god terapi, kunne jeg klare meg uten. Det er jo bra det, men det som er så forbanna frustrerende er at hver eneste lege jeg møter sier forskjellig om medisineringen min. Det gjør det jo bare mer forvirrende for meg også!

Hvem kan jeg stole på? Hvem har rett? Hvem vet best?

Og hvis jeg skal ha terapi og ikke medisinering, hvem skal gi meg denne fanastiske terapien?? Hvor finner man god terapi? Jeg har ennå ikke møtt noen psykolog som har hjulpet meg så veldig mye egentlig..

Mange spør meg: Hva skjer hvis du ikke går på medisiner? Hva skjer hvis du bare slutter på medisinene dine?

Siden jeg har gått på disse medisinene så lenge har kroppen blitt så vant med dem. Derfor kan jeg ikke bare slutte på dem. Det må gå veeeeldig sakte!

Da blir jeg enten manisk eller depressiv. Enkelt og greit. Jeg trenger medisnene for å holde meg stabil. Det er hvertfall det legene sier (de legene som er for medisner). De legene som er mot at jeg går på medisner sier at det ikke skjer noe. Men jeg VET jo at hvis jeg slutter med medisinene nå så går det rett vest. Når man er bipolar trenger man noe som holder deg stabil. Som en backup.

Jeg tror nok jeg må gå på medisner i mange år fremover. Men hvis det skulle funka med terapi istedet for medisiner så må jo noen gi meg den terapien, og så lenge ingen kan gi meg det så må jeg gå på medisiner. Desutten orker jeg ikke mer psykologer og snakking og tull. Enkleste uvei er jo bare å stappe i seg det som ødelegger deg. (Jada, jeg hører at det er feil…)

Men, det jeg ønsker selv er å gå på èn eneste pille, en stemningsstabiliserende medisin, som kan stabilisere humøret og svingningene mine. Ingen sovemedisiner eller antidepressiva.

Så kanskje jeg kan holde meg ung og vakker som dette:


Og ikke bli ekkel og ødelagt i en alder av 30.

Jeg håper du fikk svar noe ang. medisner? Var noe veldig uklart? Hvis ikke så er det bare å spørre. I kommentarfeltet eller random:)

-God bedring til deg og.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg