Kriseplan for etter-stressperioden

God morgen!

Jeg lovte dere publisere kriseplanen min for etter-stressperioden. Den skal dere selvflgelig f.


// weheartit.com/entry/82676244/search?context_type=search&context_user=tamara_kuzmanovic_3&query=balance

Kriseplan for etter-stressperioden

DET VIKTIGSTE

1. Ta medisiner mellom 20 og 21.00

2. Som frer til at jeg blir trtt ca. 23.00 = SOVE

3. Sett p vekkeklokke ca. 09.00 slik at jeg fr nok svn, men ikke alt for mange timer (variere ut i fra nr jeg legger meg s jeg fr 8-10 timer svn)


// weheartit.com/entry/83200363

4. Vr flink til st opp nr klokka ringer

5. Frokost

6. Prv ikke sove p dagen, men ta en hvil med en god bok p sofaen

7. Kjp inn mye "smmat" som er lett innta og ikke krever s mye tilberedning, s jeg ikke hopper over mltider, men heller spiser "litt hele tiden"

Eksempler p mat: minigulertter, rundstykker, frokostblanding, frukt, kjeks, pommes frites osv.

(Jeg planlegger skrive mer om mat og meg senere)


// weheartit.com/entry/60761790/search?context_type=search&context_user=sonhosobscuros&query=Mcdonalds&sort=most_popular

ANDRE TILTAK

1. Koble ut, som jeg skrev om tidligere, LES HEROG HER

2. Rydde huset og gjre det hyggelig igjen (I stressperioder prioriterer jeg ikke rydding hjemme!!)

3. Ikke lage for mange planer i lpet av en dag

4. Allikevel komme meg en liten tur ut (med noe som ikke tar for mye energi)

5. G en kort tur hvis jeg ikke har andre planer, for komme meg ut litt

6. Ligge p sofaen, se p serier, og nyte det

7. La meg f lov til slappe av

8. Unng serier og musikk som vekker triste flelser i meg

9. Ta solarium 15-20 minutter i uka

10. Det er greit g i joggebukse og uten sminke! CHILL!


// weheartit.com/entry/83217163/explore?context_user=sofia_aldrete&page=4

ANDRE GIVENDE/KOSELIGE AKTIVITETER:

1. Invitere venner hjem p kaffe (det krever mindre energi enn dra ut og er koseligere)

2. Skrive i og jobbe med fremtidspermen (Les om den HER)

3. Jobbe med bipolarkurset/notatene

4. Lese bkene jeg har lnt p biblioteket (Det har jeg gledet meg til!)

5. Ta fotbad og kos deg!


// weheartit.com/entry/66040226/via/dalila015?pgx=EntryNotBoxed

BACKUP

1. Bestille fastlegetime frste dag i hvileperioden for gjre fastlegen min klar over at jeg n kommer til vre i en ekstra srbar periode - check

2. Fortelle alle rundt meg at jeg er i hvilemodus og at de ikke kan forvente s mye av meg de neste dagene - check

3. Mte opp p psykologtimer og samarbeide om denne planen - check

4.Hvis det blir for ille, ring fastlegen for f en innleggelse (men det skal ikke skje denne gangen!)


// weheartit.com/entry/40626704/search?context_type=search&context_user=oHoodie&query=cry+quotes&sort=most_popular

Mange vil kanskje tenke at dette er for mange planer for en slappe-av-prosess, men mye av dette er bare pminnelser om hva jeg KAN gjre hvis dagene skulle kjennes litt tomme og tunge.

Og ja, det er kjedelig ta s mange hensyn til kroppen og psyken, men snn er mitt liv, og jeg fler at jeg har funnet en middelvei som funker. Det er sunnere for meg leve etter en konkret dagsplan enn gi beng og havne i en episode.

Ha en god dag :)

2 kommentarer

Kaisa Elise

24.10.2013 kl.09:43

Fine tips eller hva jeg skal kalle det :)

24.10.2013 kl.10:18

hei liker bloggen din veldig godt :) hvilken type bi-polar har du ?

Skriv en ny kommentar

Nina Emilies blogg

25, Asker

Velkommen til bloggen min! Som 19ring fikk jeg diagnosen Bipolar lidelse som jeg jobber med lre meg leve med. Jeg nsker dele den reisen med dere. Oppturer, nedturer, innleggelser og tanker. Du er hjertelig velkommen til kommentere og stille sprsml til hva enn det mtte vre :) Dette er rlig og nakent, og jeg ber deg lese med respekt. //KONTAKT: tankekjor@gmail.com

Follow on Bloglovin
hits